מה זה “ניתוח שאיבת שומן” ולמי זה מתאים?

ניתוח שאיבת שומן הינו ניתוח פלסטי שמטרתו להעלים מצבורי שומן באזור מסוים בגוף. בפרט נהוג לבצע שאיבת שומן מהבטן, מהירכיים, מהזרועות ומהסנטר, ועוד מקומות שניתן לחטב אותם באמצעות הליך כירורגי זה הם הגב, הישבן והחזה.

למי מתאימה שאיבת שומן?

קהל היעד של שאיבת שומן בבטן (כמו גם בשאר האזורים הנ"ל) הוא גברים ונשים שמשקלם תקין או מעט גבוה מהנורמה, ובכל זאת ישנו מצבור שומן שפוגם במראה החיצוני שלהם ובדימוי העצמי שלהם. חשוב להדגיש כי שאיבה של שומן אינה תחליף לדיאטה (או להליך בריאטרי) ומטרתה אינה ירידה במשקל אלא חיטוב הגוף והצרת היקפים.

דגש נוסף לקראת שאיבת שומן מהזרועות, הבטן, הגב וכו' הוא עור גמיש מספיק, כך שהסרת השומן המיותר לא תוביל למראה מידלדל עקב חוסר היכולת של רקמות העור להתכווץ.

כיצד מבוצעת שאיבת שומן?

לכל הליך ספציפי – שאיבת שומן ברגליים, שאיבה מהבטן, מהמותניים, בגב וכו' – ישנם דגשים אחרים. בנוסף ישנן מספר שיטות להעלים שומן נקודתי מסתכל כולל שאיבת שומן ללא ניתוח. הבחירה בין כל השיטות היא על סמך המאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת. בנוסף ישנן דרכים חדשניות להעלמת שומן ובהן למשל הקפאת שומן – טיפול שמבוסס על העובדה שתאי שומן רגישים יותר לקור מתאים אחרים בגוף, כך שאם מורידים את הטמפרטורה באזור מסוים תאי השומן מתים מבלי שייגרם שום נזק (ולאחר מכן מערכת הלימפה מסלקת את אותם תאים מתים באופן טבעי ומושג חיטוב הגוף הרצוי). כשהשאיבה מתבצעת בניתוח ישנה תקופת החלמה של מספר ימים עד שבוע.

מאחר שישנן שיטות שונות הרי שגם המנעד של מחירי שאיבת שומן הינו נרחב יחסית. בכל מקרה מומלץ להגיע למנתח פלסטי בעל ניסיון רב בשאיבות שומן וכך להבטיח את התוצאות המחמיאות ביותר האפשריות.

למאמרים נוספים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *