הגדלת חזה לאחר היריון ולידה

כל הריון וכל לידה הם חוויה מרגשת מאוד עבור כל אישה, וכך גם ההנקה שכידוע יתרונותיה רבים, הן לאם והן לתינוק. מצד שני, בלא מעט מקרים גודלו של החזה וצורתו משתנים במידה ניכרת בעקבות הריונות והנקות, והתוצאה עלולה להיות פגיעה בדימוי העצמי. בהקשר זה כדאי לציין גם את הפן הרגשי המשמעותי: הצטרפות נפש רכה למשפחה מחייבת את האם להשקיע משאבים רבים, לעתים על חשבון עצמה, וכתוצאה מכך ישנם נשים שחשות כי הצרכים שלהן נדחקו לשוליים. ניתוח הגדלת חזה לאחר לידה והנקה מאפשר לכל אישה להעניק לעצמה מתנה כפולה – החזרת המראה המקורי לחזה ואפילו הפיכתו ליפה יותר, והשבת תחושת הנשיות והערך העצמי.

מתי כדאי לבצע הגדלת חזה אחרי לידה ומתי מומלץ להמתין?

המפתח להצלחת ניתוח פלסטי הוא הגעה לכירורג מנוסה ובעל יושרה מלאה. ד"ר אריק זרצקי, שבין השאר אחראי בבית החולים איכילוב על ניתוחי שחזור ראש וצוואר מורכבים ועל תחום הקטנות החזה, רכב ניסיון רב בביצוע הליכים כירורגיים מורכבים במיוחד ואיתו גם מיומנות גבוהה. בנוסף אמון ד"ר זרצקי על תכנון לטווח ארוך, וכך יכולה כל מטופלת לעבור את הניתוח המתאים לה ביותר בתזמון האופטימלי וכשהיא בידיים המקצועיות ביותר.

ניתוח הגדלת חזה

בהקשר של ניתוח הגדלת חזה לאחר הריון והנקה, ישנם שני שיקולים עיקריים: פרק הזמן שעבר מאז הלידה וליתר דיוק מתום פרק ההנקה, והתוכניות של האישה לגבי העתיד מבחינת הריונות נוספים. כל עוד האישה מניקה, באופן טבעי אין טעם לעבור את הניתוח להנחת שתלים בכיס החזה. הסיבה לכך היא לא חשש מפגיעה ביכולת ההנקה – בניגוד למיתוס נפוץ, במרבית המקרים הגדלת חזה אינה פוגמת ביכולת חיונית זו – אלא חשש מפגיעה הפוכה, שכן ההנקה עלולה לחבל בהישגי הניתוח, מה גם שממילא בחודשים הראשונים לחיי התינוק/ת, האישה מקדישה את מרבית משאביה לגידולו והגוף עדיין מתאושש מהלידה. למעשה, גם לאחר שמסתיימת תקופת ההנקה מומלץ להמתין עם הניתוח עוד מספר חודשים, וזאת כדי שהחלב יתייבש, בלוטות השד יתכווצו ומבנה החזה יתייצב – וניתן יהיה לתכנן את ההליך האופטימלי בהתאם לצורה ולגודל ה"סופיים" של השדיים לאחר ההנקה. יחד עם זאת, עבור נשים שחפצות להתחיל בתהליך ומבקשות לעצב את החזה מחדש בהקדם האפשרי מומלץ לפנות למנתח פלסטי מיומן מיד עם תום ההנקה ולהתחיל להניע את השינוי המיוחל.

הגדלת חזה לפני הריון אפשרית, שכן כאמור קרוב לוודאי שהאישה תוכל להניק גם עם השתלים, אולם כדאי לעשות זאת באופן מושכל ומתוך מחשבה מעמיקה. הפרמטר העיקרי הוא אומדן הזמן עד להריון הבא, והסיבה לכך היא שתשעת חודשי ההיריון, הלידה וההנקה של הילד הבא עלולים לפגום במידה מסוימת בתוצאות ההגדלה. בהתאם, אם מתוכנן הריון נוסף בטווח של שנתיים ואפילו שלוש, לרוב ההמלצה תהיה להמתין עד לאחריו עם הגדלת החזה, ואם לעומת זאת האישה מתכננת הפוגה משמעותית בלידות, וכמובן במצב שבו מבחינתה המשפחה הגיעה לגודל הרצוי ולא צפויים עוד הריונות, ניתן לעצב מחדש את השדיים ללא כל עיכוב.

מהן השפעות הניתוח והשתלים על ההנקה?

כאמור, ברוב רובם של המקרים הגדלת חזה אינה פוגעת ביכולת להניק. אחד המרכיבים של ניתוח זה אשר כן עשוי להשפיע על ייצור החלב הוא מיקום החתך: חתך שמתבצע בגבולה של העטרה עלול להוביל לירידה בעצבוב, ועל כן גם לתפוקת חלב נמוכה יותר – אבל מנתח פלסטי מיומן יידע לצמצם משמעותית סיכון זה. עוד מרכיב רלוונטי בהיבט של ההנקה הוא מיקומו של השתל – שתלים מעל לשריר החזה עלולים ללחוץ על בלוטות השד ולהפחית את ייצור החלב, וגם לעובדה זו מתייחס ד"ר זרצקי בעת תכנון הניתוח. עוד חשוב להדגיש כי אין כל חשש למעבר של סיליקון מהשתל אל התינוק.

הדגשים העיקריים של ניתוח להגדלת חזה

יהא התזמון של הגדלת חזה אשר יהא, לפני ואחרי הריון או בתום פרק הלידות, בכל מקרה יושם דגש רב על תוצאות טבעיות. דגש זה הוא תוצאה של הניסיון הרב שהצטבר בתחום הרפואה האסתטית, ושל ההבנה כי שביעות רצון מקסימלית מושגת לאו דווקא כשהחזה הופך לגדול במיוחד או בולט באופן יוצא דופן, אלא כשהמראה שלו הוא הטבעי ביותר בהתאם לפרופורציות הגוף ועל כן גם המחמיא ביותר לאישה.

בהתאם תתבצע בחירת השתלים – גודל וצורה – האופטימליים עבור המטופלת הספציפית. במקביל יבוצע תיאום ציפיות, כך שהאישה תוכל לדעת בדיוק מה מצפה לה בכל שלב בניתוח עצמו, בתקופת ההחלמה וכמובן לאחר שהתוצאות המרשימות יבואו לידי ביטוי, וישדרגו גם את הדימוי העצמי ואת שמחת החיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *