ניתוחים לעיצוב הגוף לאחר לידה

לידה, ועוד לפניה ההיריון, הן חוויות מרגשות מאוד ועבור נשים רבות גם מעצימות במיוחד. בנוסף לפן הרגשי המשמעותי, לצמיחתו של העובר ברחם וליציאתו אל העולם ישנן גם השפעות פיזיות בולטות, ולעתים משתנה המראה החיצוני של האישה באופן ניכר. בפרט חלות תמורות של ממש במראה הבטן והשדיים, וגם אזורים אחרים עשויים להיראות אחרת לגמרי אחרי לידה – לעתים ישנו רצון לחזור למראה של טרם ההיריון, בין אם כדי לשמר חזות חיצונית רצויה ובין אם כחלק מהרצון לשמר באופן כללי את הזהות הקודמת, ובמקרים אלה ניתן להיעזר בפתרונות האפקטיביים שמציעה הרפואה האסתטית.

האופציות העיקריות של ניתוחים לעיצוב הגוף אחרי לידה הן מתיחת בטן, שאיבת שומן והרמת חזה (עם או בלי הגדלה).

attractive Caucasian woman's abdomen and legs marked with lines for abdominal cellulite correction cosmetic surgery

מתיחת בטן

למה נוצר צורך?

הגדילה של העובר ברחם משפיעה במידה ניכרת על הבטן: השרירים במרכז האיבר, שלכשעצמו נמצא במרכז הגוף ובמקרים רבים גם במרכז תשומת הלב, נחלשים, דפנות הבטן מקבלות צורה חדשה ובחלק גדול מהמקרים נוצרים עודפי עור (ובעיקר כשהעובר גדול יחסית). לידה קיסרית עלולה להשאיר גם צלקת שמייצרת קפלי עור ושומן ותורמת אף היא למראה הרפוי והנפול של הבטן.

מה כולל הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן כולל 3 מרכיבים: הידוק שרירים רלוונטיים, סילוק רקמות עור עודפות ושאיבת שומן. לעתים יוזז גם הטבור למקום גבוה יותר, כדי ליצור הרמוניה שובת לב באזור. באופן כללי מעוצבים מחדש אזור הבטן התחתונה, הערווה, הירכיים, הישבן והמותניים, נוצרים קימורים מרשימים יותר והבטן כולה זוכה למראה מתוח וצעיר יותר.

ניתן לבצע מתיחה של הבטן באמצעות הליך כירורגי כשנה לאחר הלידה.

האם לבצע אחרי לידה או לחכות לתום כל הלידות?

מתיחת בטן לא מונעת מהאישה להרות שוב, ועל כן ניתן לבצע את הניתוח, במידת הצורך, גם אם טרם הסתיים פרק הלידות בחייה של המטופלת. יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שהריונות נוספים עלולים לפגום במידה מסוימת בתוצאות ההליך הכירורגי, ועל כן אם המראה של הבטן לא פוגע באופן דרמטי בדימוי העצמי של המטופלת, ייתכן שההמלצה תהיה להמתין עד סוף פרק הלידות ורק אז לעבור את המתיחה.

שאיבת שומן

למה נוצר צורך?

במהלך ההיריון הגוף של האישה זקוק לכמויות שומן גדולות יותר. בחלק מהמקרים גם תזונה מאוזנת לחלוטין ופעילות גופנית נמרצת בתדירות גבוהה לא מעלימות את כל השומן שהצטבר בתשעת החודשים המרגשים, ובפרט כך הדבר כשזהו לא ההיריון הראשון. מצבור שומן באזור ספציפי בגוף ניתן לסלק באמצעות ניתוח שאיבה שמקנה לאישה מראה חטוב יותר, עם פרופורציות רצויות ומעוצב להפליא.

מה כולל הניתוח?

שאיבת שומן אחרי לידה מתבצעת בעיקר באזור הבטן, הירכיים החיצוניות והמותניים. ניתן לבצע שאיבה של שומן גם מהזרועות, הגב ומקומות נוספים. ההליך הכירורגי מאפשר שאיבה של עד 2 או 3 ליטרים של שומן (ולעתים גם כמות מעט גדולה יותר, אבל אסור להפריז כדי לא לסכן את המטופלת שלא לצורך).

השאיבה מבוצעת דרך חתכים זעירים באזור המטופל, וישנן טכניקות שונות לשבור תאי שומן על-מנת שיהיה קל יותר לשאוב אותם מהגוף.

האם לבצע אחרי לידה או לחכות לתום כל הלידות?

שאיבת שומן אחרי לידה היא כאמור פתרון אפקטיבי למצבורי שומן נקודתיים, אבל מומלץ לעבור אותה רק לאחר שהושלו קילוגרמים עודפים ועוד תנאי הכרחי הוא עור במצב טוב ובפרט אלסטי מספיק כדי להתכווץ לאחר שאיבת השומן (על-מנת שלא ייווצר מראה רפוי).

שאיבת שומן מכל אזור שהוא בגוף לא פוגעת ביכולת להרות שוב, וניתן לבצע ניתוח זה גם אם לא הסתיים פרק ההריונות והלידות.

הרמת/הגדלת חזה

למה נוצר צורך?

במהלך ההיריון החזה גדל במידה ניכרת, אבל לאחר הלידה, ועוד יותר מכך אחרי שהאישה מפסיקה להניק, ישנה התרוקנות משמעותית, בעיקר בחלק העליון של השדיים. בנוסף עלול החזה לצנוח. בהתאם למצבו של החזה נקבע הפתרון האופטימלי – הרמת חזה, הגדלת חזה או שילוב של שני ההליכים.

מה כולל הניתוח?

הגדלת חזה היא הליך כירורגי שבמסגרתו מוחדרים אל השדיים שתלים שמקנים להם נפח מרשים יותר ומראה מושך יותר. הרמת חזה כוללת הרמת רקמות עור שצנחו, לעתים הסרת רקמות עור עודפות ומיקום מחדש של הפטמות והעטרות כך שתיווצר הרמוניה מוצלחת. ניתוח אשר משלב הרמת והגדלת חזה כולל את כל הפעולות הנ"ל ומחייב מיומנות גבוהה במיוחד.

האם לבצע אחרי לידה או לחכות לתום כל הלידות?

ניתוחי חזה ניתן לבצע כחצי שנה לאחר הלידה, בתנאי כמובן שהאם לא מניקה. מומלץ להמתין עם הרמת חזה או הגדלתו עד לתום פרק ההריונות והלידות – סיבה אחת היא שהרמת חזה עלולה למנוע מהאישה להניק (דבר שמומלץ גם לאם וגם לתינוק), ועוד סיבה היא שהריונות ולידות כאמור משנים במידה ניכרת את מראה החזה, ועל כן תוצאות הניתוח עלולות לא להחזיק מעמד.

למידע נוסף

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *