המסת שומן בקור תופעות לוואי אפשריות

מצבורי שומן נקודתיים יכולים להיות דבר מתסכל מאוד, ובמיוחד כשהם נשארים גם כשמקפידים על תזונה נכונה ומאוזנת וגם כשמבצעים פעילות גופנית מתאימה. אחד הפתרונות שמציעה הרפואה האסתטית במצבים אלה הוא המסה של השומן באמצעות קור. זהו טיפול בטוח לחלוטין שקיבל את כל האישורים הנדרשים, והוא גם נחשב קל יחסית – אבל כמו כל טיפול גם אחרי המסת השומן בקור ייתכנו תופעות לוואי מסוימות וכדאי לדעת מהן.

מה קורה אחרי הטיפול בקור?

תופעת הלוואי האפשרית העיקרית אחרי הטיפול באמצעות קירור היא אדמומיות באותו אזור שבו התבצע הטיפול. האדמומיות חולפת מעצמה תוך מספר ימים. במקרים נדירים יחסית ייתכן שטף דם מקומי, אבל גם הוא עובר מעצמו.

בנוסף לאחר המסת שומן בקור תופעות לוואי אפשריות אחרות הן ירידה בתחושה באיבר שבו הייתה ההצטברות של השומן המיותר או חוסר נוחות מסוים. למעשה הירידה בתחושה או חוסר הנוחות יכולים להתרחש גם במהלך הטיפול, כתגובה טבעית לטמפרטורות הנמוכות ששוררות באזור המטופל – אבל במרבית המקרים הגוף מסתגל אל הקור די מהר ותוך זמן קצר המטופלים יכולים לנמנם, לקרוא ספר, לשחק בסמאטפון ובאופן כללי להרגיש נינוחות מוחלטת.

ניתוח הקפאת שומן

האם עלולים להתרחש סיבוכים אחרי המסת שומן בקירור?

בעקבות טיפול המסת שומן בקור תופעות לוואי חמורות יותר עלולות להיגרם עקב תגובת הדם לטמפרטורות הנמוכות.

חשוב להדגיש: תאי שומן רגישים במיוחד לקור, הרבה יותר מתאי עור, תאי שריר, תאי עצב, כלי דם, בלוטות וכו'. בהתאם הטמפרטורה אליה מכוון המכשיר שבאמצעותו מסולק השומן המיותר מהגוף היא כזו שפוגעת אך ורק בתאי השומן. יחד עם זאת אצל אנשים עם בעיות בקרישת הדם עלולות להיווצר בעיות ולכן חשוב ליידע מראש את הרופא לגבי המצב הרפואי העכשווי וגם לגבי ההיסטוריה הרפואית.

רופאים בעלי יושרה כמובן ימליצו למטופלות ומטופלים עם קרישת דם לקויה על דרכים אחרות, בטוחות עבורם, להעלמת השומן. בנוסף לא מומלצת המסת שומן בקור למי שרגיש מאוד לקור, כשיש צלקת יחסית טרייה באזור שממנו רוצים לסלק את השומן (צלקות בנות שנתיים או פחות נחשבות טריות) וגם לא במהלך הריון או בתקופת הנקה.

האם ישנם אזורים שבהם אי אפשר לבצע המסת שומן בקור?

המסת שומן בקור היא טיפול בטוח בכל האזורים שבהם השומן נוטה להצטבר. בפרט ניתן להעלים שומן מיותר באמצעות הקפאתו בבטן, במותניים, בירכיים, בסנטר ובישבן. את השינוי ניתן להתחיל לראות כ-3 שבועות לאחר הטיפול, והצרת ההיקפים והחיטוב מושלמים תוך כ-3 חודשים לאחר שמערכת הלימפה מסלקת מהגוף את אותם תאי שומן שהומסו.

איך לצמצם את הסיכון להיווצרות סיבוכים?

ישנם שני דגשים שחשוב להקפיד עליהם כדי להימנע מסיבוכים מיותרים ועל-מנת שהתוצאות של המסת השומן תהיינה האפקטיביות ביותר האפשריות.

הדגש הראשון הוא הגעה לרופא מיומן ובעל יושרה, שגם צבר ניסיון ספציפי בביצוע המסת שומן בקור. הניסיון הספציפי חשוב מאוד, שכן לכל טיפול אסתטי ישנם דגשים ייחודיים, וגם היושרה קריטית – כאמור יש מצבים שבהם לא מומלץ לעבור את הטיפול.

הדגש השני הוא המכשיר שבעזרתו תבוצע הקפאת השומן. חובה לוודא שהמכשיר קיבל את האישורים הרלוונטיים של משרד הבריאות בארץ ורצוי גם של ה-FDA האמריקאי ו/או ה-CE של האיחוד האירופי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *