הגדלת חזה יתרונות וחסרונות

הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר במדינות רבות, ובהן ישראל. הפיכתו לנפוץ מאוד והעובדה שיש לא מעט נשים שמציגות בגאווה את השדיים החדשים שלהן מייצרת תחושה שמדובר בהליך פשוט, כזה שיש לו רק יתרונות. יחד עם זאת, כמו לכל ניתוח, הגדלת החזה מתאפיינת גם בחסרונות מסוימים – וכירורג פלסטי אחראי ובעל יושרה יציג למטופלות שמגיעות להתייעץ איתו תמונת מצב מלאה ומפורטת. בעמוד זה תמצאי מידע אודות היתרונות וגם החסרונות של ההגדלה הפופולרית, כך שתוכלי לשקול באופן מושכל האם לצאת לדרך שבסופה חזה חדש.

היתרונות של הגדלת החזה

השינוי בעקבות הניתוח הוא לא רק פיזי כמובן אלא גם רגשי, ובהתאם כשבוחנים הגדלת חזה יתרונות וחסרונות משמעותיים הם בהיבט זה. 

היתרון הראשון הוא כמובן צמצום הפער בין המראה החיצוני הקיים לבין המראה הנחשק (מבחינת המטופלת, כמובן), ובמקרים רבים גם התאמה מלאה בין החלום לבין המימוש שלו. כשהחזה מגיע לגודל ה"נכון" (שוב, בעיניי המטופלת), היא מרגישה בנוח ללבוש בגדים רבים שקודם לכן נמנעה מללבוש, הולכת לים ולבריכה בלי חשש, ובאופן כללי נהנית מהגזרה המושלמת לתפישתה.

יתרון שני הוא הביטחון העצמי הגבוה יותר שמושג בזכות השיפור בדימוי העצמי. במקרים רבים ההליך הכירורגי הטכני הוא בסיס לשינוי מקיף הרבה יותר בחיים, כך שההנאה והנחת גדלות במידה ניכרת. עוד יתרון הוא העובדה שהשינוי נשמר למשך שנים רבות וכאמור משפר את איכות החיים לטווח ארוך.

החסרונות של הגדלת חזה

כששוקלים אם לעבור הגדלת חזה יתרונות וחסרונות משמעותיים הם אלה שקשורים להחלמה בעקבות הניתוח. היתרון הוא שבמרבית המקרים, ובפרט אם מקפידים לבחור כירורג פלסטי מנוסה, ההחלמה פשוטה יחסית ותוך כ-10 ימים ניתן לחזור לשגרה מלאה (פרט לפעילות גופנית שאליה אפשר לשוב לאחר כחודש). החיסרון הוא שכמו כל ניתוח גם הגדלת חזה עלולה לגרום לסיבוכים שונים.

סיבוך אפשרי אחד הוא דימום רב (עד כדי צורך בניתוח לצורך הניקוז), סיבוך שני שעלול להיגרם עקב ההליך הכירורגי הוא זיהום (והטיפול בו מבוסס על אנטיביוטיקה), עוד סיכון נדיר אבל כזה שחייבים לקחת בחשבון הוא דחייה של השתלים (ועל כן צורך בהוצאתם) ותופעת לוואי נוספת היא קופסית – מצב שבו נוצרת רקמה קשה סביב השתל וכתוצאה מכך התחושה בחזה אינה נעימה וייתכנו גם כאבים.

חיסרון נוסף הוא הסיכון להצטלקות לא אסתטית. בפרט חשופות לכך נשים שמעשנות ולכן ההמלצה למי שרוצה שדיים גדולים יותר היא לוותר על הסיגריות.

איך להתמודד עם החסרונות?

אין דרך להבטיח במאה אחוזים אפס סיבוכים, אבל כאמור אם עוברים הגדלת חזה אצל כירורג פלסטי מיומן ומנוסה, הסיכונים מזעריים ומתרחשים רק במקרים נדירים. חיסרון אפשרי אחר הוא אכזבה מהתוצאות גם אם הן בדיוק אלה שהיו צפויות – כלומר החזה הגיע לגודל המבוקש ולצורה האופטימלית. הסיבה לאכזבה שכזו עלולה להיות ציפיות לא ריאליות, הן מהניתוח והן מהחיים באופן כללי (למשל מחשבה שבעקבות השדיים הגדולים יותר ייפתרו בעיות שונות שכלל לא קשורות אליהם) – המפתח לשביעות רצון הוא ציפיות ריאליות, וגם לכך דואג מנתח פלסטי אחראי. בכל מקרה חשוב כאמור שכשבוחנים את האופציה של הגדלת חזה יתרונות וחסרונות גם יחד יילקחו בחשבון.

למאמרים נוספים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *